Õpileping

Teema
Osalt vaatasin vabaaineid valides lihtsalt huvipakkuvaid aineid, kuid valiku otsustas see, et oma töös on tulnud teemaks teadmusjuhtimise ja kollektiivse õppimise teemad, k.a. lessons learned, parimad praktikad jne. Seega olekski mu fookus sellel, mis vahendeid ja meetodeid üldiselt kasutatakse, mis on nende vahendite eelised ja puudused, millega tuleks üldse vahendeid ja meetodeid valides arvestada. Ühesõnaga on üldiseks sooviks saada võimalikult laia pilti õpikeskkondade ja –võrgustike toimimisloogikast, et vajadusel pakkuda sisendeid oma töökohas vastavate tehnikate juurutamiseks.

Eesmärgid
Eelkõige on  eesmärgiks erinevate variantidega tutvumine, nii tehnilises kui teoreetilises plaanis, et saada ülevaadet, kas ja mis lahendus vajadusel mu enda töökohta sobiks ning milliste kombineerimistega peaks arvestama. Otsest survet seda teha pole, pigem iseenda pikemalt ettevaatav ja ennetav tegevus, et vajadusel ei oleks vaja päris algusest teemat selgeks tegema hakata. Fookus on suunatud võrdselt nii vabavaralistele kui litsentsidega lahendustele. Kindlasti on oluline ka see, kuidas sobivate keskkondade plusse esitleda nii, et see juhtkonnale maha müüa.

Strateegiad 
Eesmärgid kavatsen saavutada loengumaterjale uurides, loengus tähele pannes, kaastudengite blogipostitusi uurides ning oma tähelepanu suunata just eelkõige mind huvitavatele lahendustele. Esimene eesmärk on omandada esialgne teoreetiline baas ning saada olemasolevast ülevaade, et osata üldse lähteülesannet sõnastada, nagu ka esialgset õpikeskkonna funktsioonikirjeldust, et saada selgust, kas tegu oleks eelkõige enda töökoha osas tellitava-ostetava lahendusega või üldse eraldi arenduse loomisega.

Vahendid/ressursid
Ilmselt saaksin abi e-õppe blogidest ja foorumitest, samuti teatud märksõnade järgi otsingut teostades, kas minu vajadustele lahendusi on juba kasutuses, turul või mujal ise arendatud-kirjeldatud. Esialgseks ressursiks oleks ilmselt omaenda inimressurss ning aeg ja oskus nendega normaalselt ümber käia, et esialgsed tekstid ja materjalid saaks omandatud ning vajalikud ülesanded sooritatud. Kindlasti on abistavaks ressursiks loengukaaslaste fantaasia ja lennukad ideed.

Hindamine
Arvan, et olen eesmärgi saavutanud, kui oskan aine lõppedes rohkem õpikeskkondi- ja võrgustikke kirjeldada (ka erialast sõnavara kasutades) ja vajadusel ka kirja panna oma töökoha vajadused ja teha erinevaid ettepanekuid nende vajaduste täpseks rahuldamiseks. Ei pea eesmärgiks käegakatsutava keskkonna kohest olemasolu, vaid pigem läbimõeldut, ilmselt päris interaktiivset, asutuse vajadusi ning iseloomu arvestavat ja võimalikult mugava disainiga õpikeskkonna vajaduste kirjeldamisoskust.

Link esimesele ülesandele